5 filmów z motywem: Nowotwór i śmierć

Deszczowa pogoda po dość ładnym weekendzie kompletnie dobija. Nie dość, że do pracy, to jeszcze pada. Co prawda w takich chwilach raczej trzeba się pocieszać jakąś wesołą komedyjką, lecz ja tutaj zaprezentuję filmy, które idealnie nastrojem pasują do dzisiejszej aury. Poruszę zatem dość ciężki, wręcz przygnębiający temat choroby nowotworowej, a co najczęściej po niej następuje - śmierci. Zatem zaczynajmy!
~*~
Sara poznaje Nelsona całkiem przypadkowo. Razem wchodzą  układ i przez miesiąc są razem. Jednak uczucia wymykają się spod kontroli, światło dzienne ujrzy również stan zdrowia dziewczyny. Jak zareaguje na to biznesmen, czy każdy pójdzie swoją drogą w myśl zawartego układu czy zostaną razem możecie dowiedzieć się oglądając ten film.
Film sprytnie przewija motyw rodzącego się uczucia wobec nieuleczalnej choroby, pokazuje relacje damsko-męskie, gdy każde z dwojga ma zupełnie inny świat. Ciekawa i wzruszająca produkcja, która pokazuje, że z miłości jesteśmy gotowi poświęcić całe dotychczasowe życie dla drugiej połówki.
~*~
Szkoła uczuć [2002]
Licealna miłość może być trudna, zwłaszcza, gdy kończy się śmiercią. Wzruszająca adaptacja książki Nicholasa Sparksa pt 'Jesienna miłość'. Świetna ścieżka dźwiękowa dopełnia całość.
Popularny w szkole Landon w ramach kary musi wziąć udział w szkolnym przedstawieniu. W nauce roli pomaga mu córka pastora. Początki nie są łatwe, a do tego dochodzi fakt, iż chłopak zwyczajnie wstydzi się tych spotkań przy kolegach. Wkrótce jednak między młodymi rodzi się uczucie i wtedy wszystko odchodzi w niepamięć. Szkoda tylko, że ranił dziewczynę, którą nie pozostało mu się długo nacieszyć.
~*~
Keith [2008]
Podobna fabuła jak w przypadku 'Szkoły uczuć', tyle że na odwrót - tu chłopak jest na uboczu, a dziewczyna popularna. Również wyciskacz łez bazujący na szkolnej młodzieży.
Keith to nieco dziwny chłopak, który nie do końca przypadkiem zostaje parą Natalie na lekcjach chemii. Biedny i  tajemniczy chłoapak pokazuje wysportowanej, dobrze uczącej się dziewczynie, że na niczym mu nie zależy. Żeby dowiedzieć się jaką tajemnicę skrywa kolega i czy Natalie ją odkryje musicie niestety obejrzeć film ;)
~*~
Ostatnia piosenka [2010]
Żeby nie było, że tylko pary są poszkodowane i związki są wystawiane na próbę, gdzie jedno choruje i umiera nieco z innej beczki. Nie ukrywając jednak wątek miłosny dalej jest na prowadzeniu, tak samo jak w książce Sparksa pod tym samym tytułem, a choroba jest wątkiem pobocznym. Film opowiada o więzach rodzinnych, pierwszej miłości i drugich szansach. Pokazuje jak sztuka jaką jest muzyka może łączyć ludzi. Wart obejrzenia - nie zniechęcajcie się Miley Cyrus - tutaj wypadła bardzo dobrze.
Ronnie wraz z bratem spędza wakacje u ojca w domku na plaży. Początkowo negatywnie nastawiona do wyjazdu przez rozwód rodziców, z czasem poznaje przystojnego faceta,w którym z wzajemnością się zakochuje. Pozytywne emocje wpływają na poprawę kontaktu z ojcem, jednak na to jest za późno..
~*~
Restless [2011]
Szczerze to nigdy wcześniej nie słyszałam o tym filmie. Dowiedziałam się o nim na blogu Zaczarowanej i z ciekawości po opisie obejrzałam. Grześkowi bardziej się spodobał, wiecie kamikadze, te sprawy. Jednak polecam obejrzeć - wiecie, film był na festiwalu w Cannes - więc chociaż dla sztuki ;)
Chora dziewzcyna, której lekarze nie przepowiadają dużo czasu do końca poznaje i zakochuje się w chłopaku, który po stracie rodziców lubuje się w chodzeniu na pogrzeby. Oboje próbują w ten sposób oswoić śmierć. Różnica między nimi jest taka, że Annabel kocha życie, otaczający ją świat, natomiast Enoch jest nieco zniechęcony życiem.

Znacie jeszcze jakieś inne filmy o podobnej tematyce? ;)

28 komentarzy:

  1. Szkołę uczuc uwielbiam :) strasznie mnie wzruszył ten film tak samo jak "Trzy metry nad niebem"

    OdpowiedzUsuń
  2. W kinach od 6 czerwca ma być "Gwiazd naszych wina". Polecam przeczytać książkę i pójść na film, a streszczenie nie zaszkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoła uczuć! <3 <3 <3 jak miałam jakieś 13 lat widziałam go po raz pierwszy i przez pewien czas był to mój ulubiony film, który często oglądałam :D Teraz jak leci w tv tez włączam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnia Piosenka i Szkoła uczuć to moja dwa faworyty! uwieilbiam je!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oprócz ostatniego widziałam wszystkie, na "Szkole Uczuć" zawsze ryczę jak głupia :)
    Polecam również: "A Little Bit Of Heaven" oraz "Now Is Good".

    OdpowiedzUsuń
  6. "Słodki listopad" bardzo lubię.
    "Szkoła uczuć" to już klasyk ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne filmy. Aż łzy kręcą się w oku podczas oglądania

    OdpowiedzUsuń
  8. "Słodki listopad" widziałam kilka razy, pozostałych filmów nie znam i chętnie im się przyjrzę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Film zdecydowanie szybciej obejrzę niż przeczytam książkę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Keith chyba nie oglądałam, muszę to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądałam jedynie szkołę uczuć, ale chyba pooglądam inne z Twoich propozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam wszystkieee :D Szalona ja! :D Moze to dlatego że samą tematyką taką baaaardzo lubię - skłania do refleksji wzrusza - chyba moja najulubieńsza tematyka :P Dlatego też większość filmów już w niej ogladałam i trudno mi znaleść coś nowego :(
    Ostatnia piosenka, szkoła uczyć - uwielbiam filmy Sparksa jeden z moich ulubionych autorów/reżyserów, więc i tu nie było inaczej! :) Choć oba mega się mi podobały to jednak ostatnia piosenka bardziej do mnie przemówiła jakoś :) Nawet hanna montana mi nie przeszkadza xd Ale szkoła uczuć równie dobra. Oba muszę sobie przypomnieć. Restless tak jak i 2 propozycje wyżej bardzo mi sie podobał (podobny nieco do now is good). Cieszę się że Twojemu G. się podobał :) nie sądziłam że chłopakowi moze się spodobać. Ale kurcze teraz tak myśle i ajk on się skończył - ona umarła? bo kurcze taką pamięć mam że nie pamiętam :D - te 3 propozycje największe wrażenie na mnie zrobiły z tej listy. Keith taki średni niby fajny ale jakoś główny bohater mnie denerwował :D ale też dobry jest w sumie. Słodki listopad - najmniej mnie zachwycił co nie oznacza że zły jest - nie, fajny ale wolę jednak nowsze filmy może? nie wiem z czego to wynika w sumie :D
    Co do podobnej tematyki znam sporo filmów jak mówiłam już na poczatku:
    - now is good na tym filmie co się opłakałam :P Chyba najwięcej na nim niż na jakimkolwiek innym :P
    - ósmoklasiści nie płaczą - również wzrusza
    - bez mojej zgody - też film sparksa <3
    - oskar i pani róża - spodziewałam się czegoś lepszego
    - nad życie - polska dobra produkcja
    - odrobina nieba - równie piękny w nieco lżejszym tonie z humorem lekkim na ile sie da
    - Córka Russellów - tu się nie zachwyciłam :)
    Chyba tyle - wszystkie prawie polecam :) Tz. ta 'córka..' najmniej mi się podobała Oskar był fajny ale elementy bajkowe psuły mi efekt :)
    Oglądałaś którychś z tych?

    OdpowiedzUsuń
  13. Widziałam wszystkie...z tej tematyki mogę polecić również "Dziś jestem blondynką" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam 2i 4 i podobały mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie przepadam za filmami o takiej tematyce :<

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie lubię takich filmów, staram się ich unikać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak da mnie must have Bez Mojej Zgody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się zastanawiam gdzie jest Bez Mojej Zgody!

      Usuń
  18. Nie przepadam za takimi filmami,natomiast uwielbiam Horrory;)

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo lubię tą tematykę, więc też widziałam większość pozycji :)
    od siebie mogę dodać jeszcze "Siedem dusz", jak dla mnie najlepszy film :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Serdecznie polecam film - Bezpieczna Przystań! Jest przepiękny! Warty obejrzenia!

    OdpowiedzUsuń
  21. Gorąco polecam jesli ktos jeszcze nie obejrzał film ,,Gwiazd naszych wina ,,,

    OdpowiedzUsuń
  22. polecam "ósmoklasiści nie płaczą", "now is good", i "nad życie" :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oglądałam dwa pierwsze filmy, ale raczej wolę takie ze szczęśliwym zakończeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. O trzech z nich nie słyszałam, więc pewnie w wolnej chwili postaram się obejrzeć. Lubię takie życiowe dramaty.

    OdpowiedzUsuń
  25. whoah this weblog is wonderful i love studying your articles.
    Stay up the great work! You already know, many people are hunting
    around for this information, you can aid them greatly.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz ♥

Copyright © 2014 Maleńka bloguje , Blogger