Domowe tiramisu w pucharkach :)

Pamiętacie, jak jakiś czas temu pisałam Wam o Pomyśle na tiramisu od Winiary?
Dzisiaj mam dla Was przepis na domowe, nienaszpikowane konserwantami tiramisu, 
które możecie - również jak te wyżej wymienione - przygotować i podawać w pucharkach :) Z podanych składników uzyskałam 6 porcji, czyli dla każdego z rodziny plus 2 w zapasie, dla mojego chłopaka i przyjaciółki :)
A więc do dzieła ;)

Czego potrzebujemy, czyli składniki:
  1. 3 żółtka
  2. 200-250 g śmieatny 30% (kremówki)
  3. 150-250 g serka mascarpone (może być inny, kremowo-śmietankowy serek)
  4. 100 g cukru
  5. 1 szklanka mocnej kawy, czyli woda i kawa rozpuszczalna ;)
  6. paczka biszkoptów
  7. gorzka czekolada lub kakao do dekoracji


    Na pierwszy ogień idzie ubijanie śmietanki w dość dużej misce, do której potem trafi większość składników ;)
 Nastawiamy garnuszek z wodą.
Na garnuszku stawiamy blaszaną miseczkę, w której ucieramy żółtka z cukrem, aż do otrzymania jednolitej konsystencji. Zdejmujemy z garnuszka.
Zagotowaną wodę wykorzystujemy do zaparzenia kawy.
Następnie do żółtek z cukrem dodajemy serek mascarpone, lub inny kremowo-śmietankowy i wszystko razem miksujemy.

Jak widać na zdjęciu ja dodałam serka Maćkowita. Powód? Serek mascarpone nie należy do najtańszych, natomiast jest identyczny jak ten ;)

 Żółtka z cukrem i serkiem mieszamy z ubitą wcześniej kremówką do otrzymania jednolitej konsystencji i odstawiamy na chwilę do lodówki.
Gdy kawa już ostygnie, moczymy w niej przez chwilę biszkopty i układamy je na dnie pucharków. Następnie nakładamy warstwę kremu. Powtarzamy czynności do wykończenia składników pamiętając o tym, aby ostatnią warstwą był krem.
Dla dekoracji wierzch naszego deseru możemy posypać kakao lub startą czekoladą.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz ♥

Copyright © 2014 Maleńka bloguje , Blogger